Thursday, December 25, 2008

24/12 06.30
GOD JUL och frid allihop! Min J ligger med sin pappa i en liten säng på Östra... feberkramper inatt efter 40 graders feber i 2 dgg. Ush! Vilken tur att ambulanskillar är utbildade för att ta hand om föräldrar i kris. Min puls var nog uppe i 200. Det tog 3 min så var ambulansen här! Hur är det möjligt? Nu får han dropp och tempen är nere på 37,4. Hemma till Kalle Anka?!? Jag hoppas det!!!

24/12 15.10
Nu är vi hemma alla 3! Fast vi skulle ju ännu hellre vara på tåget t Ålabodarna. Innan Johannes blev riktigt sjuk igår hann jag sitta med en vän fr församlingen på läkarhuset i Backa 3 timmar. Han fick en morfinspruta som gjorde att han sedan enligt planen orkade följa med hem t P:s syster. "Quel katastrof, men vi hade roligt iallfall" var denna fd livvakts (åt den libanesisika regeringen) ordval. Huvudet på spiken. Hjällbo är en blanding av språk, rötter, färger, dofter, muslimer, kristna och någon hindu... nästan inte en enda ateist... Våra fina grannar hade ställt mat på uteplatsen när vi kom hem och P syster kommer snart m sill och mandelmusslor. J sover gott och lugnt, Petter hoppas att ICA har öppet så vi kan köpa julmust... så nu är julfriden här i rättan tid? Eller lugnet efter stormen? Jag hade drygt 39 graders feber när Johannes äntligen blev utskriven, men komb. av två alvedon och en ipren är effektiv. Jag tror vi fått influensa allihop... ont nästan överallt... Nu ska vi ligga i soffan och äta knäck och mandelmusslor. Hoppas ni andra dansar kring en gran. Min familj saknar oss i Skåne, men imorgon el övermorgon åker vi söderut. Så allt gott!

25/12
"Life is what happends while you making other plans". Filmer, julmusik, julmat och pyssel. Ont i halsen, men annars lite bättre vill jag tro. Min systers L ger oss nog skjuts till Ålabodrana imorgon fm. Vill inte missa min brorsdotters födelsedagskalas också! Huskursrecept tas gärna emot...

Carin