Monday, January 19, 2009

Jag tror på ljuset och sommaren!



I Svart natt
På Svart sten
En Svart myra
Gud ser den.

Arabiskt tänkepråk, hämtat ur "alltid älskad"

Ljuset vinner över mörkret, liv över död och sommar över vinter. I år med.

"Så länge hjärtat slår, så länge vi förmår ska vi stå upp för våra ideal, en kamp mot oförrätt, vårt blod är rött och hett, och det finns HOPP SÅ LÄNGE HJÄRTAT SLÅR"

Jag är glad. Det regnar visserligen ute och trorts denna tidiga timma är jag och J snart på väg till dagis. Tänk av vi lever och är friska både Johannes, Petter och jag. Pappa tog vara på livet. Levde intensivt till sitt sista hjärtslag.

Livet är för kort för att vissa dagar ska vara bara grådask. Jag ber om Fred och frid för alla i världen. Att alla föräldrar och barn tryggt ska kunna gå till skola, dagis, universitet och arbete.

Kram Carin